Gevlogen, geland en inburgeren - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu Gevlogen, geland en inburgeren - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu

Gevlogen, geland en inburgeren

Door: bartweel

Blijf op de hoogte en volg Bart

28 Januari 2011 | Canada, Toronto

Beste beste,

Hier is mijn eerste verslag live vanuit de wereldstad Toronto. Het is hier momenteel 5 graden onder nul en het heeft vannacht een beetje gesneeuwd. Bij mij is het nog 10 uur in de ochtend.

De reis vanaf Nederland ging erg goed. Het afscheid was nog even zwaar en het wachten was lang, maar daar zat ik dan. In een dubbeldekkervliegtuig waar wel 500 mensen in konden en ook in zaten op weg naar Toronto. Ik zat bij het raam en had een privé TV’tje waar ik zelf mijn series of films kon uitkiezen om naar te kijken, heel chill. Niet dat ik dat lang deed, want al gouw lag ik te slapen. Onderweg heb ik een warme maaltijd gehad en genoeg te drinken. Na 8 uur vliegen en 6 uur terug in de tijd kwamen we precies op tijd aan op Toronto Airport. Heel groots natuurlijk.

In het vliegtuig moesten we allemaal een formulier invullen met de reden dat je naar Canada kwam en de lengte van je verblijf hier. Ik had ingevuld dat ik hier voor een vakantie kwam, omdat ik nog geen werkvergunning had. Bij de Douane werd ik als een van de weinige doorgestuurd voor een Double Check. Want wie blijft er nog voor 172 dagen in Toronto bij vrienden van familie? Daarbij kwam ook nog dat ze wel konden zien dat ik een werkvergunning had aangevraagd, maar dat ik deze nog niet binnen had. Deze moet je hebben om te gaan werken hier, maar die van mij is nog niet binnen.
‘Wat ga jij hier doen jongeman?’ Eh… eh… ik ga hier naar vrienden van familie en ook rondreizen… ‘Waarom heb je dan een werkvergunning aangevraagd?’ Tja.. Voor het geval dat, maar dat hoeft nu niet meer… ‘Heb je die vrienden van je familie dan eerder ontmoet?’ Eh… Nee, maar ik heb met ze geskyped en mijn ouders kennen hun wel goed. ‘Niet ontmoet zeg je.. en wel zo lang blijven bij hun?’ Ja. Maar ik blijf niet te lang bij hun hoor. Ik ga ook rondreizen… ‘Waarheen dan?’ Quebec, Montreal, Halifax en weer terug… Daar heb ik namelijk voor gespaard. ‘Genoeg gespaard’ Ja. ‘Oke vooruit, ga maar gouw naar vrienden van je familie!’ Thanks a lot, Bye!

Maargoed, ik kwam de zaal van de arrivals uit lopen en daar stonden Paul en Gina. Bij deze mensen, nicht van de vrouw van Gerard Geerligs, Annemarie Geerligs. Deze mensen vangen mij de eerste weken op, hierna zal ik waarschijnlijk voor een eigen kamer gaan in Toronto. Pol en Gina zijn erg gastvrij en vertellen mij veel over het land. Vandaag moet ik nog allerlei spullen inkopen die ik niet mee mocht of kon meenemen naar Toronto. Ik heb mijn eigen kamer hier en gelukkig doet de oplader en internet het. Het huis is typisch Canadees met veel hout en krakende vloeren. Ze zijn al met pensioen dus hebben veel tijd over. De nacht hier was erg lang, want ik was gesloopt na gister.

Ik ben erg blij met de opvang van hun en kan niet wachten om aanstaande dinsdag te beginnen met mijn stage bij Grassroots, dat hier 20 minuten vandaan is. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Gegroet,
Bart

  • 28 Januari 2011 - 15:38

    Mark Geerligs:

    Bart veel plezier man, maak er wat mooi's van dan zorgen wij er aan deze kant voor dat je volgend seizoen ''gewoon'' weer in de 3de klasse mag spelen.

    XX

  • 28 Januari 2011 - 15:53

    Annemarie:

    leuk om te lezen, fijn dat de reis goed is gegaan. doe mijn familie de groeten en heel veel plezier!

  • 28 Januari 2011 - 17:16

    Melvin:

    veel succes en geniet ervan Bart!
    Je maakt er wel een heel boek van dat verslag! ik houdt niet van lezen maar dit vind ik wel leuk dus ga dat nu ff doen.

    veel succes en geniet ervan Bart!
    xx

  • 28 Januari 2011 - 18:11

    Anna D. V.:

    Heee Bartje!
    Wat een leuk berichtje! Oeeh spannend hor.. :) Maar klinkt allemaal goed! Super veel plezier, en ik ga je vanuit Turkey wel volgen denk ik !!
    xxx Anna
    annagoesturkey.waarbenjij.nu (voor het geval je zin hebt om mijnes te lezen!:)

  • 28 Januari 2011 - 18:35

    Je Thuisblijvers:

    Ha die Bart
    Wat zijn we trots op je dat je alles zo goed hebt kunnen regelen!
    en wat super van Pol en Gina dat ze je zo goed hebben ontvangen, Thanks Pol en Gina.
    Wel erg koud daar, maar hopelijk wen je daar snel aan.
    Veel liefs van ons drietjes.

    XXXXXXXXX

  • 28 Januari 2011 - 18:36

    Respect! :

    Jos

  • 28 Januari 2011 - 20:18

    Puut:

    Het is leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt aan de andere kant van de wereld.
    Heel veel plezier en succes !!!

  • 29 Januari 2011 - 00:23

    Geert:

    Bartje!

    Ja ik kan alles van jou lezen inderdaad, heb een e-mail gehad! Leuk om te lezen hoe het bij jou gaat. Heel anders.. succes en ik blijf je volgen!

    Geert

  • 29 Januari 2011 - 13:02

    Gerard :

    Leuke winters heeft Canada. Geeft voor vandaag minimaal 16 maximaal 32 aan. Volgens mij en het kaartje echter de temp in Newcastle Australie.
    Koop snel Canadese houthakker jas en bever boots. Winter kan duren tot in mei.
    groeten aan Pol en Gina

    Keep it up

    Gerard

  • 29 Januari 2011 - 13:21

    Ralf:

    Hi Bart,

    Klinkt goed zeg. Douane ook mooi doorgerold. Veel succes. Keep us posted!

  • 29 Januari 2011 - 15:22

    Hans En Veroon:

    Hoi die Bart,

    Tjeetje, wat goed gedaan man, zo cool blijven met die douane. Fijn dat de reis goed verlopen is, en dat je nog even de tijd hebt om van alles bij tekomen voordat je stage begint. We gaan je volgen Bart en zijn reuze benieuwd naar je Canadese ervaringen.
    Groetjes van Hans en Veroon.

  • 29 Januari 2011 - 15:26

    Captain:

    Hey Bart,

    Het begin klinkt al goed. veel plezier daar. Voor morgen ligt de voetbal eruit. Hou je op de hoogte!! Groeten

  • 29 Januari 2011 - 19:25

    Judith(nog Van VMBO):

    Heey Bart,

    Leuk om je ff te volgen, onwijs veel plezier daar in Toronto.

    Zal regelmatig eens ff kijken.

    Juud

  • 30 Januari 2011 - 11:37

    Agnes R.:

    Hoi Bart, knap opgelost daar bij die douane! Leuk om je verslagen te lezen. Wij gaan je beslist volgen. Een superleuke en leerzame tijd gewenst daar en succes dinsdag! ps heb je de fishermans friends nog nodig gehad?!

  • 30 Januari 2011 - 15:56

    Suzanne Krom:

    Hey Bart!!
    Jou ga ik ook volgen vanaf nu... ik was een beetje in de war, want dacht dat je net als je broer naar curacao ging.... Oeps! haha
    Maareh, ik heb je gevonden en vind het leuk om op de hoogte te blijven van je gave reis naar Canada.
    Liefs Suus xx

  • 30 Januari 2011 - 17:43

    Margriet:

    hey bart leuk om iets van je te lezen
    heel veel plezier daar en succes met je stage/werk
    groetjes uit de grasweg

  • 30 Januari 2011 - 17:44

    Margriet:

    hey bart leuk om iets van je te lezen
    heel veel plezier daar en succes met je stage/werk
    groetjes uit de grasweg

  • 30 Januari 2011 - 17:44

    Margriet:

    hey bart leuk om iets van je te lezen
    heel veel plezier daar en succes met je stage/werk
    groetjes uit de grasweg

  • 30 Januari 2011 - 17:46

    Margriet:

    hey bart leuk om iets van je te lezen
    heel veel plezier daar en succes met je stage/werk
    groetjes uit de grasweg

  • 30 Januari 2011 - 17:49

    Margriet:

    oh sorry ik dacht dat mijn reactie niet verstuurd was

  • 30 Januari 2011 - 19:31

    Tante Marja:

    hoi Bart,
    leuk om je te kunnen volgen zo!
    Ik wens je een goeie tijd in Canada, je hebt je er al aardig ingebluft :)

    grt Marja

  • 30 Januari 2011 - 20:48

    Floris En Ada:

    Hoi Bart,

    Goh, dat was toch nog even spannend op het vliegveld zeg, koelbloedig gebleven hoor!
    Wat een aardige mensen dat ze je zo opvangen, leuk om te lezen,
    Bart een hele fijne gewenst!

  • 31 Januari 2011 - 16:11

    Menno:

    Hoi Bart, Toronto en nog steeds vlakbij Ajax ??? Dan moet het goed zijn.
    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 58564

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 28 December 2012

Backpack reis Zuid-Oost Azie

27 Januari 2011 - 17 Juli 2011

Stagelopen in Toronto, Canada

Landen bezocht: