I've got a feeling - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu I've got a feeling - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu

I've got a feeling

Door: bartweel

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 April 2011 | Canada, Toronto

Ik was het alweer bijna vergeten hoe het voelt, maar helaas weet ik het nu weer. Het hebben van een kater. Canadese studenten en feestjes is eigenlijk één woord en dat merk je wel. Aangezien veel studenten hier, uiteraard, op zichzelf wonen en kunnen doen wat ze willen wordt hier zo nu en dan de woonkamer vorledig verbouwd totdat het enige mobilair ‘kratjes’ bier en flessen sterke drank zijn. Het motto is proppen, zowel voor het bier als voor de hoeveelheid mensen in de huiskamer om zoveel mogelijk entree te vangen, en het werkt. Het enige dat overblijft als bewijs zijn de foto’s wat typeert op een geweldige avond. Uitkateren doe je dan met een potje voetbal, op de Playstation wel te verstaan, want wie gaat er nu naar buiten als het zelfs nu nog elk moment kan gaan sneeuwen. En natuurlijk de volgende dag weer fit zijn op de stage, want, jaja, we zijn alweer halverwege(!) Het voelt alsof ik nog maar net het vliegveld ben uitgelopen en de douane, met bloed, zweet en tranen, ben gepasseerd, maar dat is alweer dik 10 mooie weken geleden.

Zo veel te doen en zo weinig tijd, zelfs hier. Reisje regelen hier, drankje daar, ander reisje regelen hier, bedrijfsuitje daar, biertje hier, markt bezoeken daar… en dan nog het huishouden buiten beschouwing gehouden! Dus dan is het wel even lekker om een frisse neus te halen in een natuurgebied iets buiten Toronto waar ik met Gina naartoe ben gereden. Veel interessante Maple Syrup verhalen en rustgevende wandelingen. Al moet je wel goed uitkijken waar je loopt, want een natuurgebied is een natuurgebied en afgronden zijn geen afgronden met een hek ervoor met ‘ Kijk uit’, nee je hebt ogen, dus gebruik ze ook! Met rotsblokken als looppaden en een afgrond van zo’n 25 meter heb je wel een prachtig uitzicht op de vallei en ik moet zeggen het was een plaatje… plaatje? Foto! Eh… oeps, die ligt nog in mijn kamer! Die dag was een vrij warme dag, maar toch mocht ik thuis komen in een, continu torens bouwende, ondergesneeuwde stad en waar, opvallend genoeg, altijd(!) het geluid van sirenes is te horen. In Nederland heb je ‘geen dag zonder Deen’ maar in Toronto heb je ‘Geen dag zonder loeiende sirene’s’. Je voelt je wel veilig met al die politie om je heen, helemaal als ze lekker dicht bij je in de buurt zijn en er 3 politieauto’s en mannetjes in blauwe pakjes met ‘Investigation’ aan de overkant van de straat bij een huis staan…

Overigens, als sommige collega’s dit zouden hebben gezien dan is het eerste wat ze af vragen: is dat blauwe pakje wel van organisch katoen gemaakt? Hergebruiken ze de pincetten die ze gebruiken wel? Je wordt bij Grassroots nog bijna eerder op je vingers getikt voor het nemen van plastic/papieren weggooi beker voor de koffie, ipv het zelf meenemen van een mok, dan het niet op tijd inleveren van een project. Plastic is de ziekte van de aarde! Soms vraag ik mij wel eens af hoe het huis van mijn collega’s eruit ziet… Het lijkt erop dat koffie de verslaving is van vele mensen hier. Met op elke hoek van de straat een koffiehuis maakt zelfs de buschauffeur hier grappen over gratis koffie om de mensen door te laten lopen naar achter in de bus!

Ik weet niet wat jullie gaan doen, maar ik ga even mijn Donald Duckjes lezen die ik van het thuisfront ontvangen heb. Naja thuisfront, de ouders zijn inmiddels al onderweg via een 10 daagse stop op Curacao, maar als ze hier aankomen heet ze een nog warmer welkom dan de 30 graden op Curacao!

Hee en denk erom, dit bericht wordt niet uitgeprint he! Laat ik het niet merken dat je het milieu vervuilt!

• 10 April 2011 - 08:38

Hans En Ingrid:

Hoi Bart, Je bent al aardig gewend zo te lezen. wat gaat het gelukkig snel!
    bedankt voor je kaart en groetjes aan je ouders!

• 10 April 2011 - 13:43

Isabelle :

Leuk verhaal Bartje en super dat je het zo naar je zin hebt!!! Wanneer zijn Geert en jij weer terug, dan plannen we weer een mooi avondje in met de rest ;-) Geniet er nog even van, want we zijn inderdaad al op de helft en het gaat heel heel snel! X

• 10 April 2011 - 13:55

Jos:

Reisje regelen hier, reisje regelen daar.... lees: Meisje regelen hier, meisje regelen daar?;)

• 11 April 2011 - 07:16

Menno:

Hé Bart,
    Opnieuw een mooi verhaal!
    Groetjes aan Pa en Ma.?

• 11 April 2011 - 16:16

Rina&wim From Alphen:

Wat leuk om te lezen Bart.
    Je hebt een " lekkere pen"zeggen ze in "bladenwereld. DOORGAAN

• 11 April 2011 - 17:23

Gregor:

Hee vriend!
    Weer een goed verhaal jongeee!
    Krijg steeds meer zin om naar je toe te komen!!!

• 11 April 2011 - 19:13

Miriam:

hey Bartje
    wat een feest om iedere keer je nieuwe verhalen te lezen!
    en natuurlijk fijn om te lezen dat je je vermaak en goed met je gaat

dikke kus miriam

• 13 April 2011 - 18:53

Hans En Veroon:

Hey die Bart, hoop dat je inmiddels bijgekomen bent van je kater??!!!
    Wat heb je weer een leuk verslag gemaakt, goed om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je collega"s zo met het milieu bezig zijn geeft jou weer meer ruimte(tijd) om bepaalde verslagen in te leveren. Je neemt natuurlijk wel je eigen mok mee toch??

Bart, geniet van al het mooie en nog een week denk, dan komen je ouders!!?? Spannend en leuk, mar dat lezen we vast wel weer in je verslag.
    Voor ons nog twee weken en dan weten wij of we opa en oma zijn geworden van een kleinzoon of kleindochter.
    Groetjes van ons uit Akersloot

• 13 April 2011 - 19:54

Tom Hemmes:

Haha printen!!!!!!

• 15 April 2011 - 07:46

Kevin Van De Kamp:

Klinkt prima, ben wel blij met mijn huishoudster :) Jammer dat je moeilijk naar buiten kan / wilt. Maar klinkt goed die feestjes :D Have Fun MAN

• 15 April 2011 - 17:14

Geert:

Hahaha! Wat een gruwelijk verhaal! Mooi om weer te lezen.

Ik zit hier nu met pap en mam lekker te 'chillen' op Curacao nog even. Ik stuur ze zo naar jou toe met een (best milieu vervuilend) vliegtuig!

Have fun with them!

Your Bro

x dad and mom

• 18 April 2011 - 13:16

Miguel:

Zo te lezen heb je het naar je zin! Geniet nog even!..dan geniet ik ook van mijn stage aan de keizersgracht!:P xMigs

• 18 April 2011 - 14:24

Marloes:

Zeg je dat even tegen pap en mam?:P Van dat printen.. kwam namelijk thuis en dr lag een verslag van jou hier op de tafel ;)

Veel plezeier daarr!
    Hebben ze de overstap overleeft in the USA

• 19 April 2011 - 21:14

Mum And Dad:

Prachtig verhaal weer Bart.
    Leuk om dit in levende lijve mee te maken!
    Je hebt niets te veel gezegd.
    En Gina en Poll zijn echt super mensen!
    We hebben genoten van onze rondleiding met Gina downtown Toronto.
    Wat een historie achter deze stad.
    Kusz van ons en we komen zo bij je eten.
    XXXXXXXXX

• 29 April 2011 - 19:40

Your Parents:

Bart we hebben genoten bij je.
    Heel erg bedankt.
    Nog veel plezier in Toronto en je verdere vakantie.
    Take care!
    Kusz van ons.

• 29 April 2011 - 20:31

Suzanne Krom:

Hey Bart!!! Ik Had een tijdje geleden al een reactie GEPROBEERD te plaatsen maar m'n computer liep toen vast..... Beetje jammer, maar heb in een deuk gelegen om je verslag!!!! Inmiddels zijn je paps en mams al geweest en zullen ongetwijfeld genoten hebben. Nou, suc6 verder met alles en vooral plezier!!! Dikke kussen.