Een goed begin... Is (hopelijk) het halve werk! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu Een goed begin... Is (hopelijk) het halve werk! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu

Een goed begin... Is (hopelijk) het halve werk!

Door: bartweel

Blijf op de hoogte en volg Bart

31 Januari 2011 | Canada, Toronto

Dear all,

Jaja.. Daar sta je dan, als (lompe) boer tussen al deze hoge torens van gebouwen midden in Toronto. Het lijkt wel alsof er elke dag weer een wolkenkrabber bij komt hier. Ze blijven maar bouwen en alles moet groots. Zo ook de shoppingmalls die hier zijn. Op de hoofdstraat heb je de bekende ‘Easton Centre’ hal die, zeg maar, zo groot is als het 4 voetbalvelden lang, maar dan ook nog eens 4 verdiepingen kent. Als ik een vrouw had geweest dan wist ik het wel hier!

Dat ter zijde. Ik ben een Toronto een beetje aan het verkennen met behulp van de mensen waar ik bij logeer. Zij weten hier alle ins en outs en ik ga dan op pad om deze even te bekijken met het blote oog en de map in de hand. Ik zal jullie even een paar steekwoorden meegeven over de dingen die mij opvallen in Toronto/Canada: Sneeuw, Eekhoorns, IJshockey, Natuur, Entertainment, Koffie en Rust. Ik heb geprobeerd om deze dingen op de foto te zetten, zoals je hieronder kunt zien. Inmiddels staat op deze site ook de goede weersverwachting en daaraan is te zien dat het bijvoorbeeld maandag tussen de -11 en -19 is. Ik ben net voor een wandelingentje buiten geweest, maar ik dacht dat me neus eraf vroor.

De afgelopen dagen heb ik dus veel van de stad gezien en daar kan ik nog weleens profeit van hebben voor de komende maanden. Ik weet wat ik wel en niet moet gaan bezoeken. Maar eerst mijn hoofd maar eens op de stage richten. Ik ben benieuwd hoe dat hier gaat in het bruisende zakenleven. Het is gemakkelijk reizen met de metro, want het is één rechte weg.
De weersverwachting is hier dat het morgen of overmorgen nog wel eens keihard kan gaan sneeuwen, en dan kom je er achter dat je toch nog een ding vergeten ben mee te nemen in mijn koffer: Snowboots!

G-g-groeten,
Bart

  • 31 Januari 2011 - 19:08

    BB:

    Heey Bart,

    Nou nou wat een avonturen al haha, tja dat alles daar groot is en moet zijn is wel overduidelijk! Ben benieuwd wat voor type stage je gaat lopen bij je bedrijf, ben benieuwd hoe je de canadese wijze van zaken doen zult ervaren!
    Enjoy!

    Kind Regards,

    BB

  • 31 Januari 2011 - 20:02

    Ineke, Moeder Van:

    Bart, enjoy the winter. We'll never have that here.

  • 31 Januari 2011 - 20:23

    Fanclub Alphen:

    Hoe een één eiige tweeling geografisch en climatologisch zover uit elkaar kan liggen is me een raadsel. Bart verwacht stevige sneeuwbuien in Toronto en kijkt naar aan wolken krabbende gebouwen. En Geert weet zich omringt met zon, zee strand, rum cola's en exotische meiden from the Carabian.

  • 31 Januari 2011 - 21:38

    Céline:

    Halllooooo!
    Mis je ons al? haha!
    misschien een tip: snowboots kopen?:)
    have fun bartje!
    Liefs

  • 01 Februari 2011 - 01:17

    Geert:

    Hee Broertje!!

    Haha zo vet om dat te zien hoe jij daar bij zit. Zo te zien heb jij ook genoeg te bezichtigen en te doen! Heel mooi plaatje van een bevroren meer met daarachter Toronto.

    Ik kan me dat hier totaal niet voorstellen natuurlijk. Daarom is het zo leuk om te zien! Blijf foto's uploaden. Zal ik dat ook doen..

    Have fun!

    Geert

  • 01 Februari 2011 - 09:08

    Richard:

    Hee Vriendd!

    Wat klinkt dat toch leukk! bij je broer is het toch stukke warmer hehe wat grappig om zo te zien dat er toch nog een verschil is bij een tweeling.

    Je maakt gruwelijke foto's van de stad en wat zijn die torens/gebouwen toch hoog man! niet te kort!

    Succes en geniet daar, ik zal je inde gaten houden!
    xx

  • 01 Februari 2011 - 09:52

    BKC-mamsz Karin:

    Hoi Bart,
    Mooi verslag en foto's Bart, geniet er lekker van en ik hoop dat alles soepel verloopt met je stage!

  • 01 Februari 2011 - 10:37

    Robin & Marthijn :

    Bartje!

    Leuk om je verhalen te lezen! Ben benieuwd hoe je stage plek is straks! Heel veel succes en plezier daar! Ik ga nu naar de foto's kijken want ik ben wel benieuwd waar jij terecht bent gekomen.

    xx Robin

  • 01 Februari 2011 - 14:44

    Roland:

    Bartjuhh!
    Ik denk met de dag aan je;)!

    Het is bij jou zelfs kouder dan bij ons op wintersport was! haha

    Succes!

  • 01 Februari 2011 - 14:45

    Miriam:

    he bartje,
    wat leuk om te lezen hoe het daar met je gaat en wat een kou zeg!!!
    nou heel veel suc6 met je 1ste stage week en blijf je verhalen volgen hoor

    dikke kus van je nicht xxx

  • 01 Februari 2011 - 18:09

    Hans En Veroon:

    Hoi Bart,

    Mooie foto's van een winters Toronto!
    Wel fijn voor je dat je leuk en goed opgevangen wordt met handige tips.
    Die shopmalls, giga denk dat ik er door het vele het niet zal kunnen vinden, maar wel vreselijk leuk om te zien. Die foto van de Artist....geweldig zou Krommenhumor kunnen zijn.
    Bart, veel succes en we blijven je volgen.
    Groeten van ons uit Akersloot

  • 02 Februari 2011 - 14:05

    Maura:

    Leuk verslag en mooie foto's! Veel succes op je stage! xx

  • 02 Februari 2011 - 16:13

    Nicky Stammis:

    Ha die Bart.
    Ik heb je site gekregen van Lonneke.
    Ziet er allemaal leuk uit, en ik zal je blijven volgen.
    Ik zal wel je gepraat over 'She' missen hoor! Haha, en ons teken als jullie een jongen voor mij moesten slopen?

    Veel plezier!

  • 02 Februari 2011 - 16:49

    Renée:

    Hee Bart!
    Wat leuk te zien dat jij in de sneeuw rondloopt, terwijl Geert in zijn zwembroek op het strand zit.
    Ik wens je veel succes met je stage en ik blijf je volgen hoor!

    x

  • 02 Februari 2011 - 19:35

    Hans:

    Hoi Bart,
    Ziet er gaaf uit allemaal. Wat een stad, ietsje anders dan Tuitjenhorn of Anna P. Lonneke is ook helemaal klaar voor haar stage in Ierland Nog 2 nachtjes slapen en dan hebben jullie nog maar een tijdverschil van 5 uur.
    Nou Bart geniet ervan .
    Groetjes Hans

  • 07 Februari 2011 - 07:37

    Marcel Krom:

    He Bart,

    veel groter kan het verschil in klimaat niet zijn tussen jou en je broer.

    Gave foto's, succes in je stage, blijf schrijven !

    Groetjes Marcel

  • 07 Februari 2011 - 18:09

    Willem Roomeijer:

    Bart ik hoop echt dat het goed met je gaat. Mis je aanwezigheid. Je humor nou ja eigenlijk alles. we hebben gelukkik gewonnen Niet echt goed gespeeld maar heel hard gewerkt.Twee maal Mitschel.Leuk voor hem Doet zo zijn best. Hard werken. We stijgen op de ranglijst Bijna veilig. Doe voorzichtig en HAVE FUN!!!!!

  • 08 Februari 2011 - 16:06

    Anna De Vries:

    hahaha kan ik daar dan niet ff komen shoppen een keertje?!! :p Leuk verslag! xx

  • 08 Februari 2011 - 16:06

    Anna De Vries:

    hahaha kan ik daar dan niet ff komen shoppen een keertje?!! :p Leuk verslag! xx

  • 10 Februari 2011 - 19:25

    Marja Buur - Krom:

    Hoi Bart'

    nog steeds zo koud daar?
    Succes en veel plezier in Canada!

    Groetjes Marja en de rest hier

  • 12 Februari 2011 - 11:04

    Anja:

    Wat een ervaringen, geweldig om te lezen hoe het er bij je aan toe gaat. Heb je al een beetje vrienden kunnen maken? Nou ijsbeer je broer in dertig graden en jij in de kou.... Bij terugkomst een duo penotti tweeling! Heel veel succes met je verslag en geniet van alles daar, de tijd vliegt. Groetjes van Lars en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 58553

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 28 December 2012

Backpack reis Zuid-Oost Azie

27 Januari 2011 - 17 Juli 2011

Stagelopen in Toronto, Canada

Landen bezocht: