Wat gaat kriebelen als 't warmer wordt? - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu Wat gaat kriebelen als 't warmer wordt? - Reisverslag uit Toronto, Canada van Bart Weel - WaarBenJij.nu

Wat gaat kriebelen als 't warmer wordt?

Door: bartweel

Blijf op de hoogte en volg Bart

13 Mei 2011 | Canada, Toronto

Sport(en)! Geloof het of niet, maar dit verhaal wordt binnen in een huis geschreven waar het, jawel, koeler is dan buiten! Maar Bart, kan het bij jou dan ook nog warm zijn!? Ja dat kan. Vandaag is de hoogste temperatuur gemeten vanaf mijn komst hier en het voelt alsof iemand een megaverwarming heeft aangezet met een temperatuur van 77 graden…. Eh en dat is 26 graden Celsius! En dit keer is het geen minnetje maar een plusje voor het getal. Daar moet op gedronken worden en dan is uiteraard ook hier de eerste barbecue een feit! Terrasjes die als de wiedeweer worden opgezet en ook wij moesten natuurlijk van dit zomerse weer genieten. Niet vandaag, maar afgelopen zondag hebben we met meerdere internationale studenten een van de véle parken van Toronto onveilig gemaakt. Onveilig? Ja onveilig, want je wilt niet graag in de buurt komen van iemand die na 4 maanden weer eens een bal aanraakt met de voeten. Ik moet zeggen dat het in het begin even raar voelde, maar al snel kwamen de ‘talenten(?)’ weer naar boven. Dat werd al snel opgemerkt door een jongen van +- 5 jaar, die mij uitdaagde de bal zo hoog mogelijk de lucht in te trappen. Gedreven en gemotiveerd nam ik hem op de slof en ging hij de lucht in, maar.. waarom komt hij niet meer naar beneden? Even rekenen en jawel: 1 jongen + 1 bal + 1 hoge boom in het hele park = bal in het topje van de boom! Dus na 2 uur stuntelen met geleende ballen, denken, vragen, uitproberen en een ‘professional’ baseball werper, kwam de bal uiteindelijk weer naar beneden onder een luid gejuich van een groot geanimeerd publiek! En die bal, die raak ik even een weekje niet meer aan!

Het is namelijk even beter voor mij om wedstrijden te gaan bekijken! Zo zijn we naar een Baseball game geweest tussen de Toronto Blue Jays en de Boston Red Soks in een stadion waar 62.000 baseball fans in kunnen! Na een ellenlange maar een veelverklarende uitleg over de regels kun je je best indenken dat het een moeilijke sport is om te beoefenen, maar om daar nu 10 miljoen voor te krijgen in een jaar vind ik een beetje veel. Neem dan Lacrosse. Een puur Canadese sport wat een combinatie (lijkt) te zijn tussen Hockey, handbal, badminton , korfbal, basketbal en trefbal. Een niet zo fascinerende sport (misschien omdat ik de regels niet kende, of de speler), maar zo’n stadionspreker heeft me toch een leuke middag bezorgd. Hij pompte het spel op alsof het een wedstrijd was tussen Twente en Ajax om de Nederlandse Beker dan wel Eredivisieschaal, of nee een finale wedstrijd tussen Duitsland en Nederland op het WK 2014!

Dus nu dat het warmer wordt begint te worden en de lente/zomer er is, begint het toch wel te kriebelen dat sporten. Al denken sommige huisgenootjes wel anders over… Al doet deze Hollandse jongen zelf nog wel eens moeite om groente te bereiden, wordt er ondertussen naast mij vaak niet te veel moeite gedaan voor de avond maaltijd. Een broodje hamburger met mayonaise, aardbeien jam en (uiteraard want ze hebben hier niet anders) Mcdonalds achtige kaas? Geen probleem. Niet altijd eet ik thuis overigens. Pol en Gina mogen mij ook graag uitnodigen om zo nu en dan de week te breken met een heerlijke maaltijd! Graag kom ik even langs om mijn enige (dure) vlees in 2 weken er te eten en om een rondleiding te krijgen door de nog-niet ontdekte plekken van Toronto. Nog niet ontdekt… naja, totdat het op het nieuws kwam wat roet in het eten gooide (snap je ‘m ?). Het High Park staat namelijk vol met bomen die de lente vieren met hun (prachtige)kleurvolle bloesems. Een gratis attractie en je raad het al, maar ik zal het nog even voor je uitrekenen: Mooie unieke tijdelijke gelegenheid + gratis bezoek + internationale stad = (niet alleen Nederlands maar ook) Aziaten! Zoveel als er in het huis van Osama Bin Laden werd geschoten, zo vaak werd er hier in dit park ook geschoten.. Maar dan met de nieuwste, dikste en duurste Japanse camera’s die ik ooit heb gezien! Wat ik persoonlijk ook nog nooit gezien heb en blijkbaar heel normaal is hier, zijn de wasberen die hier rond rondzwerven in de parken! Dát vind ik nou een fotootje waard… eh als ik een keertje me camera mee had!

Voor de goeie orde gooi er nog even een samengevatte quote doorheen over mijn stage en over wat ik in de afgelopen tijd heb geleerd:
‘If A equals succes, then the formula is A equals X plus Y and Z, with X being work, Y play, and Z keeping your mouth shut!’
Ga daar maar even over nadenken, dan ga ik mooi even weekend vieren!

  • 13 Mei 2011 - 23:56

    Geert:

    Bartje!

    Heel vet om je verhaaltje weer te lezen! Wel tof dat je in zo'n groot stadion bent geweest. En ik dat de uitkomst van de formule 3,8,9,12,12 is. Have fun nog ff!

    Peace, je broer!

    P.S. alfabet letters

  • 16 Mei 2011 - 09:34

    From Alphen:

    welke snoep - entenswaren mis je het meest neef?

    Nog ff doorbijten, nog maar 61 dagen en je kan oefenen in een veilige boomvrije voetbalomgeving.

    Gefelciteerd met je Daddy.

  • 17 Mei 2011 - 11:34

    Rob Koning:

    Hé neef! Hoe is het? Wat tof dat je naar het stadion bent geweest. Ik probeer een kaartje te scoren voor de basketbalwedstrijd Miami Heat tegen Chicago Bulls, maar ik ben blijkbaar niet de enige. Mission impossible. Wij zijn van Buenos Aires naar Washington DC gevlogen. We hebben een aantal dagen in New Yotk rondgebanjert en zijn daarna naar Miami afgereisd. Daar zaten we tussen de luxe hotels, plastic borsten, botox, bodybuilders en dure auto's. We vertoeven nu op Key West. Nog 15 dagen en dan zit onze reis van 6 maanden door Midden, Zuid en Noord-Amerika er op. Groeten Rob.

  • 20 Mei 2011 - 14:34

    Ineke:

    Sounds like you are having the time of your life. Have fun and take care,
    xx

  • 28 Mei 2011 - 07:25

    Anna D. V.:

    Nou vooruit, omdat er vanomrgen nog een aardbeving was in Bursa... Hoe gaat het daaaaar?:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 58559

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 28 December 2012

Backpack reis Zuid-Oost Azie

27 Januari 2011 - 17 Juli 2011

Stagelopen in Toronto, Canada

Landen bezocht: