Wat ga ik doen - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Bart Weel - WaarBenJij.nu Wat ga ik doen - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Bart Weel - WaarBenJij.nu

Wat ga ik doen

Door: bartweel

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Januari 2011 | Nederland, Anna Paulowna

Beste allen,

Op deze site zullen jullie mijn reisverslagen kunnen lezen die ik zal gaan schrijven vanuit Canada. Morgen, 27 januari 2011, stap ik om 13.45uur in het vliegtuig naar Toronto. Deze vlucht zal 8 uur duren en ik zal daar om 15.45uur aankomen, want het tijdsverschil is 6 uur. Dat zal wel even wennen zijn in het begin.

Ik kan het land gelukkig inkomen, nadat ik nog heel wat moeite heb gehad met het regelen van mijn Visum. Deze moet je hebben als je daar aan het 'werk' wilt. Deze werkvergunning krijg ik later, als ik in Canada ben, omdat er een proces aan zit voordat je deze binnen hebt. Ik heb de aanvraag eerst nog terug gekregen van de Ambassade (die in Duitsland zit) omdat mijn pasfoto's niet op maat geknipt waren en omdat ik een kopie van mijn 'Verklaring omtrent gedrag' had opgestuurd in plaats van het origineel. Begin januari heb ik alles opnieuw opgestuurd en moet er maximaal 6 weken op wachten. Alles gaat uiteindelijk goed komen.

Mijn stage zal ik gaan doen bij Grassroots (www.grassrootsstore.com) welke alleen milieuvriendelijke producten verkoopt. Het bedrijf stimuleert mensen en bedrijven om voor een gezondere en een een eerlijkere wereld te strijden. Deze stage heb ik kunnen regelen via een bemiddelingsbureau. De stage zal 20 weken duren en ik zal 17 juli weer in Nederland zijn.

De eerste paar weken zal ik trouwens verblijven bij de nicht en aangetrouwde neef van Gerard. Gerard ken ik via de voetbal en hij heeft zijn kennissen vertelt over mijn plannen. Deze mensen zijn erg aardig geweest en hebben mij voor de aankomende weken een slaapplaats aangeboden bij hen thuis. Ook komenn zij mij halen van het vliegveld in Toronto.

De koffer van 23 kilo is al ingepakt. Veel spullen zal ik daar moeten kopen, omdat anders de koffer veel te zwaar wordt. Ook de afscheid feesten zijn al gegeven afgelopen weekend, wat natuurlijk echt gruwelijk was en daarvoor iedereen dank. Mijn volgende verslag zal ik in Canada schrijven.

Gegroet,
Bart

  • 26 Januari 2011 - 17:15

    BB :

    Heey Bart,

    Haha goed bezig met die visum en verklaring van gedrag.
    Ga vooral van je stageperiode daar genieten. Cool bedrijf trouwens, ben benieuwd naar je verhalen!
    Wel een beetje rustig aan doen met de Canadese biertjes........ gaat vast niet gebeuren haha.

    We stay in touch!

    Kind regards,

    BB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 58555

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 28 December 2012

Backpack reis Zuid-Oost Azie

27 Januari 2011 - 17 Juli 2011

Stagelopen in Toronto, Canada

Landen bezocht: