Hollandse drop bij thuiskomst - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Bart Weel - WaarBenJij.nu Hollandse drop bij thuiskomst - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Bart Weel - WaarBenJij.nu

Hollandse drop bij thuiskomst

Door: Bart Weel

Blijf op de hoogte en volg Bart

16 Februari 2013 | Nederland, Anna Paulowna

Niet alleen smurfde ik mijn weg omhoog, ook deed ik dat surfend. Via vijf verschillende bussen wurmde ik mij omhoog vanuit Singapore langs de kust, om uiteindelijk halverwege Maleisië mijn stop te vinden. Voordat ik weer in Thailand terecht kwam, wilde ik nog één doel waarmaken tijdens mijn reis, namelijk surfen.

Een surfles was niet overbodig, want de eerste paar keer leek het erop alsof ik meer op een duikplank stond dan dat ik daadwerkelijk aan het surfen was. Ik moet zeggen dat ik vandaag de dag nog steeds beter ben in het online surfen, maar de dagen in Maleisië waren zeer rustgevend en vermakelijk!

Het land van de Ladyboys was mijn volgende bestemming. Mijn laatste bus en treinreis, en dat begon ik mij ook steeds meer te realiseren. Door te gaan couchsurfen, kon ik nog één Engels kamp meemaken op een resort twee uur van Bangkok. Daarnaast gebruikte ik Bangkok om mezelf op te sluiten in één van de vele Shopping Malls, totdat mijn backpack de 18(!)KG bereikte.

Tijd om bijna vijf maanden Azië achter me te laten en mijn 11,5 uur durende vlucht naar het land van kaas, hagelslag, bruinbrood en natuurlijk drop te pakken!
Gek genoeg heb ik drop niet gemist... Mijn 9 kilo zware backpack op de heenweg bevatte namelijk één oer-Hollands product en dat was, jawel drop! Wij vinden het heerlijk, maar hoe vindt bijvoorbeeld Thailand de drop? En wat dacht je van Zuid-Afrika? Zal het Hollandse bloed van invloed zijn op de smaak? Ik heb de proef op de som genomen tijdens mijn reis! Hier heb ik een soort compilatie van gemaakt en het resultaat vindt je hier: https://www.youtube.com/watch?v=qUvbP3fpOVc

Ik zeg Mieke, bedankt voor je drop!

Het is koud, maar ook weer heerlijk om zes meter onder het zeeniveau te zijn. Op naar mijn volgende avontuur!

  • 16 Februari 2013 - 13:25

    Marloes:

    Geniaal filmpje! Ik zou hem doorsturen naar Klene ;)

  • 16 Februari 2013 - 14:53

    Juud:

    Geweldig filmpje, en ieder soort drop heeft ook zo z'n eigen smaak, ook dat nog :P

  • 16 Februari 2013 - 20:16

    Karin & Ruud:

    Mogen we per land nog punten geven?

  • 17 Februari 2013 - 10:54

    Marja:

    Geweldig flimpje Bart! Geeft ook wel een heerlijk relaxed vakantiegevoel. Enne..dat je die drop zolang hebt weten te bewaren :-)

    Je bent goed thuisgekomen weer, begrijp ik?

  • 18 Februari 2013 - 16:36

    Hans En Veroon:

    Hey die Bart, lachen man dat filmpje, leuk gemaakt ook en 's lands wijs 's lands eer.
    Smaken verschillen maar het mooiste vonden wij nog Red Wine!!!!!!!!!!!!
    Bart hopelijk tot gauw
    Groetjes Hans en Veroon

  • 23 Februari 2013 - 19:13

    Helma:

    Hoi Bart, wat een onwijs leuk filmpje! We hebben er zojuist gezamenlijk naar gekeken en gelachen. Super.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 3230
Totaal aantal bezoekers 58532

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 28 December 2012

Backpack reis Zuid-Oost Azie

27 Januari 2011 - 17 Juli 2011

Stagelopen in Toronto, Canada

Landen bezocht: